fredag 26 september 2008

Utflyktsmål och mellanmål

Konstföreningen på jobbet hade inbjudit till en utflykt till Björke Vävstuga utanför Finspång. Har flera gånger passerat förbi skylten där det står "Björke Vävstuga 3" och tänkt att dit måste jag åka någon gång, men det har ju aldrig blivit av.............förrän nu :-)

Ett trevligt gäng på ca 15 personer (läs; damer) åkte i samlad tropp i strålande sol och +18 grader iväg över Östgötaslätten med siktet mot Finspångsskogarna.

Björke Vävstuga visade sig vara ett litet livskraftigt och kreativt gäng som huserar på en vacker gård mitt ute i östgötaskogarna. Det är två systrar som driver ett väveri med sju anställda och de skapar de allra vackraste mönster! Modernt men ändå med rötterna kvar i traditionen. Systrarna var både trevliga, informativa och underhållande. Lokalerna vackra och charmiga och tygerna sedan.....................

Läs och njut av bilderna själva på deras egen sida http://www.bjorkevavstuga.se/


Rekommenderar starkt en utflykt hit om ni har möjlighet. De har även ett litet charmigt café och vi bjöds på jättgoda smörgåsar och kaka. Jag hoppade INTE över kakan så det så!!!!


Med mig hem fick jag två löpare. En till jul och så en som heter Videung....................men, bara namnet alltså! Så här ser den ut fast ännu vackrare i verkligheten

Rufflan

Inga kommentarer:

Om bloggaren

Linköping, Sweden