onsdag 17 september 2008

Optimisten & Höstkylan

Den obotliga optimisten åkte iväg på konferens i morse iförd sommarskor och en tunn mockakavaj. Den obotliga optimisten hoppades på en parkeringsplats i stadens mest populära och centrala parkeringshus på lagom gångavstånd från konferensen. Den obotliga optimisten räknade med att 20 min bilresa, hitta parkering och gå till konferensen skulle ta 10 minuter.

Behöver jag påpeka att det var en frusen, försenad och lätt irriterad optimist som 15 min för sent anlände till konferensen............

Efter en intressant dag spankulerade den obotliga optimisten, fortfarande iförd sommarskor och tunn mockakavaj, till city för att hitta en supersnygg höstjacka för mindre än 300 kr (optimistens personliga kassa f n). En timme senare och betydligt frusnare ilade optimisten trött och irriterad mot bilen, i det inte fullt så centrala parkeringshuset, utan jacka....................

Dagens glädjeämne: ett gratis paraply från en monter på konferensen (silver!)

Dagens bottennapp: absolut noll shoppingresultat

Dagens andra glädjeämne: vår hallrenovering går mot sitt slut! Äntligen!!


Inga kattutställningar inplanerade på hela hösten :-(
Dock har maken och jag planerat in en resa till Danmark i november för att gå på TICA show. Det ska bli himla spännande att se hur det går till EGENTLIGEN.

Vill du/ni också åka dit så kolla in den här länken



Annars jobbar jag förstås då Östkatten har utställning 4-5 oktober. Sitter i sekretariatet så har ni vägarna dit är det bara att komma förbi och säga Hej!


Dagens bild: Konrad (S*Ruffle's Pride) som gjort sitt första offentliga framträdande som representant för Maine Coon rasen då lillhusse Simon höll föredrag för klassen. Behöver jag tillägga att Konrad gjorde stor succé :-)
/Rufflan

1 kommentar:

tervmatte sa...

Ha ha ha...
Jag känner igen det med den eviga optimismem ;-)
Sitter här just nu med en rinnande näsa och fross.
Hoppas att det går bättre för Dig :-)

MVH
Anna från Rosenfors

Om bloggaren

Linköping, Sweden